fredag 4 oktober 2013

Julen närmar sig!!

Jo, det gör den faktiskt, vare sig man vill eller inte! Jag älskar julen och vill alltid ha en mysig hemmagjord jul, så i år tänkte jag sticka lite julgranskulor!
Nu har jag gjort den första och är rätt nöjd med den... den är dock lite liten...hmm...
Mönstret finns här: http://www.ravelry.com/patterns/library/christmas-balls du måste ha ett konto, det är gratis och det finns såååå många mönster där!!
 
 
Sen beställde min lillebror en liten virkad figur av mig... den är klar den med.
 
Han heter Cthulhu och är designad av Randy Lee. Mönstret finns att köpa hos www.ladylilliput.com
det kostar runt 35-40 kr.
Ögonen är svarta säkerhetsögon 18 mm. Jag har sådana till försäljning i affären för 19:- paret.
 
Så fick jag just hem lite nytt garn!!
6 färger, kostar 99:- för ett nystan på 25 gr.... lite dyrt? jo, men kolla in garnet!! Sååå härligt, ser ut som flytande guld och silver i garnet!!