onsdag 11 september 2013

oops...

Eh, jo, igår la jag ju upp lite bilder på projekt och tänkte att det här var ju verkligen inte mycket... jag måste ha fler saker igång som jag inte hittar...
Idag rotade jag igenom mina påsar på jobbet och hittade lite fler saker... men jag tog bara bilder på mina arbetsrelaterade saker, de privata är inte med här... det kanske de kommer så småningom men inte just nu! Får lite panik av att ha så många saker på gång samtidigt... och en del är inte nya direkt!
Saras Nättröja stickad i Handwool och Freja. Blir en härlig höst/vintervariant av denna då den är stickad i ull.














Detta är tänkt att bli en liten babyhjälm i Estelle, ett mjukt och skönt garn med bland annat angora i.

En liten spetsstickad duk, tänkt att bli en klocka... får se när den blir färdig... men planen finns kvar än i alla fall.

Ett härligt sjalgarn som är läcker med sin silverkant!

Och denna sjal blir tät och fin! Passar både till vardags och fest!

Det är så kul att sticka att broderiet jag börjat på hamnat på efterkälken...men jag ska skärpa mig...

Dessa egenkomponerade sockar är stickade i Step och har ett litet nervik med uddkant. Det är bara lite sömnad och fästande av trådar kvar...

Dessa vackra sockar med mönster från nätet är stickade på rundsticka med hjälp av en "magisk ögla"...


Detta ska bli en luftig, varm och fjäderlätt sjal i Cacao... när som helst! Lovar!

















Nä, nu måste jag nog sätta igång och göra färdigt lite... hmmm, vart ska jag börja?....





Pernilla