fredag 9 mars 2012

Ordning och reda, mys på freda'!

Tänkte visa lite vad som hänt och händer hos mig på jobbet.

Först mitt senaste projekt:
Ett virkat linne i damstorlek.
Det ska bli färdigt till mässan är det tänkt, plus en massa andra saker...=O)


Sen har jag och min man gjort om inne på mitt kontor och i det lilla pentryt.
Så här såg det ut innan.


Min arbetsbänk, den brukar vara överfull med saker som jag inte har någon annan plats till...


Den nya färgen är en ganska mörk lila nyans som jag bara älskar!


Sen ville jag ha lite glädje på väggarna så jag målade lite med guldfärg...


Här syns det hur bänken ganska fort blev full av saker igen efteråt, men nu har jag ju en hylla ovanför så ordningen ska infinna sig någon gång...


Någon dag efter målandet pysslade jag ihop en förvaring till stickorna som jag har på lager inne i kontoret. Fler stickor är på plats men jag har ingen plats för alla rundstickorna så det ska fixas med.


Ute i butiken hjälpte min pappa mig att få ordentlig ordning på alla stickorna! Helt underbart att hitta storleken kunden vill ha på en gång istället för att rota i alla de burkar jag hade innan!

Nu ska jag fixa iordning för stickcafét idag så att det blir lite fredagsmys även i min lilla affär.

Välkomna in!

Mvh
Pernilla