fredag 30 mars 2012

Ett pyssel-anfall!

Idag på morgonen fick jag plötsligt lust att pyssla! Så jag satte igång direkt på morgonen och två timmar senare var jag färdig.
Jag har ju lite extra lådor liggandes ibland och en av dessa fick offra sig för att bli ett stickfodral till en vän.

Först så slipade och målade jag kanterna runtom i guld för att göra det lite finare då det annars hade blivit en blå kant i ena änden...


Sen skar jag till lite papper så de skulle passa med en rätt bred kant runtom med guldfärgen synlig.


Sen dubbelhäftande tejp runt om på baksidan... så kom jag på att jag glömt att destressa kanterna så det gjorde jag sen.


Inte i den vanliga bruna färgen utan i dusty concord!
Blev bra då det blev två olika färger på pappret, asken är lite längre än ett vanligt scrapark.


Sen fäste jag alla pappersbitar och dekorerade asken.
Får se om hon gillar den.

I ena änden, den som inte ska öppnas fäste jag en blomma som försegling.

 
För att dölja skarven mellan de olika papprena satte jag ett band där. Som lite extra dekoration fick ett litet hjärtspänne vara med.


Som sagt detta tog mig ca två timmar att göra från början till slut och jag visste inte hur den skulle se ut innan. Det är alltså inte så svårt att skapa lite när man har en stund över...;O)
Pernilla