tisdag 6 september 2011

Nya leverantörer!

Efter en hektisk helg med transport av hela familjen upp till Stockholm och Uppsala, ett heldagsbesök på Formex-mässan och sen direkt hem igen, har jag nu äntligen kommit till datorn för att skriva ner lite av mina intryck från mässan.

Först gick vi runt och kollade trender en del, mycket vintage, kan jag säga utan att överdriva! Det fanns mycket att se på som inte har med garner och pyssel att göra!!! men jag lyckades till slut slita mig från den delen och koncentrera mig på mitt jobb. Jag har nu lagt beställningar hos tre nya grossister, Ulvalills, Metalimo och You do Creative AB.
Har beställt hem pyssel till barn, vilket jag saknat i min butik tidigare. Leveranserna kommer inom 2 till 10 veckor.... så det är att hålla sig till tåls!! (Svårt!!!)
Det ska bli så spännande när sakerna kommer!!

Sen la jag i våras in beställningar hos bla, Svarta Fåret, Kinna Textil och Teetee som bör komma i denna månaden. Även det mycket spännande som kommer!

I oktober är det dax för nästa mässa och då är det garner och broderier som gäller... får se vad det kan bli då...=O)

/Pernilla